Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Bernardo Bellotto (Velence, 1720. január 30. - Varsó, 1780. október 17.) olasz tájképfestő, Canaletto tanítványa
 
 

Bernardo Bellotto anyai ágon Canaletto Antonio Canal unokaöccse volt, aki hozzájárult képzéséhez: az ifjú korán tehetséget mutatott a látképfestészetben, azt frissebbé-kellemesebbé tette.


Az általa bejárt helyszínek kitörölhetetlen nyomokat hagytak vásznain, amelyek művészetét szabatosan megkülönböztetik a gondosan megfigyelt, sajátos fénystruktúrájukkal. A Varsóban festett tájképei mintául szolgáltak a város második világháborús bombázásait követő rekonstrukciójához

Művei.


A Canal Grande látképe a Rialto-híddal (1738 körül)


Drezda látképe (1749-1751)



Pirna piacterének látképe (1753-1754)

Jellemző különbség a fiatalabb művész javára az építészet alaposabb megfigyelése, az ég és a föld dinamikusabb ábrázolása, a világos-sötét (kontraszt) drámaiabb  használata, és az ábrázolt tájak sokkal nagyobb változatossága.



Bernardo Bellotto, Venezia: l'Arsenale e il Campo di Arsenale


"Velence, kilátás a templom a San Giorgio Maggiore",


"Kilátás a teraszról Varsó Királyi Kastély Varsóban,


"Miodowa, 1777, Királyi Kastély, Varsó


"Velence, kilátás a Canal Grande a Church of Santa Maria della Salute",


Velencei részlet

A Piazza della Signora Firenzében

Jellegzetesen 18. századi, és ha nem is kizárólagosan, velencei a városkép mûfaja, amelynek legkiválóbb mûvelõi Antonio Canale és unokaöccse, Bernardo Bellotto voltak. Utóbbitól három festményt õriz a múzeum. A párdarabot alkotó két firenzei veduta fiatalkori munka. Az 1745-50 körül készült Piazza della Signoria-látképnek a távlattan hibátlan alkalmazásán és a topográfiai hûségen túl a napsütötte atmoszféra érzékeltetése és a hangulatos staffázs kölcsönöz vonzerõt.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.