Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


JEAN FRÉDÉRIC BAZILLE (Montpellier, 1841 - Beaune-la-Rolande, 1870) Francia festőművész 1862-ben megy Párizsba, hogy festőként tevékenykedjék. Belépett Charles Gleyre műtermébe, ahol ugyanakkor Monet, Renoir és Sisley is dolgozott.
 
 
JEAN FRÉDÉRIC BAZILLE
1862-ben megy Párizsba, hogy festőként tevékenykedjék. Belépett Charles Gleyre műtermébe, ahol ugyanakkor Monet, Renoir és Sisley is dolgozott. Monet és Renoir szoros baráti köréhez tartozott. 1863-tól kezdve Monet-val együtt Chaillyban kezd a szabadban festeni. Monet 1864 júniusában magával viszi Honfleurbe; találkoznak Boudinnel és Jongkinddal. 1867-ben Bazille Monet-val közös kutatásokat végez a festészet területén. Olyan műveket akarnak alkotni, amelyekben a szabadban álló alak váltja fel a hagyományos műtermi modellt.

ÍZELÍTŐ MŰVEIBŐL:


családi összejövetel

a rózsaszín ruha

1867-ben festi meg nagy képét, A Bazille-család-ot vagy a Családi összejövetelt, amelyet Az X család címmel állit ki az 1868-as Szalonban; ez a nagy családi csoportképe, a modern francia festészet legjellemzőbb műveinek egyike. Az 1869-es Szalonban Falu látképe (1868) című képét állítja ki, amelyet A rózsaszín ruha (1864) inspirált.


fürdőzés a lez-ben


a babér rózsái

Mikor Berthe Morisot ellátogatott az 1869-es Szalonba, ezt írta Bazille festményéről "Sok benne a fény, a nap, azt keresi, amit oly gyakran kerestünk mi is : hogyan kell egy alakot elhelyezni a szabadban; ezúttal, úgy vélem, ez sikerült neki." Ettől kezdve Bazille a meztelen test plein­air ábrázolásával foglalkozik, s 1869-ben, megelőzve az összes impresszionistát, megfesti Nyári jelenet vagy Fürdőzés a Lez-ben című képét (1970-es Szalon).



ideiglenes ambulancia


renoir

1870-ben festi Az öltözködés és Csokrot kötő néger nő című képeit, amelyeken Courbet hatása érződik. Kedvelte a széles ecsetkezelést és a merész formálást.


öltözködés


Csokrot kötő néger nő


műterem a condamine utcában


fekvő akt


                          

Táj a Lez partján
1870

olaj, vászon (Minneapolis Institure of Arts)


1870 novemberében a porosz-francia háború áldozataként halt meg, befejezetlenül hagyva hátra Táj a Lez partján című vásznát.

Forrás: Akadémia


 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.